מנגנוני תקשורת

"פיתחנו אמצעי תקשורת המאפשרים לאדם על כדור הארץ לשוחח עם אדם על הירח. ואף על פי כן לעיתים קרובות אם אינה מסוגלת לשוחח עם בתה, אב עם בנו, שחור עם לבן, פועלים עם ההנהלה, הדמוקרטיה עם הקומוניזם".
האדלי ריד

תפקיד מחלקת משאבי אנוש לייצר תקשורת פנים ארגונית מקדמת שתומכת באסטרטגיה העסקית של הארגון, עוזרת להטמעתה בקרב העובדים ומאפשרת השגת יעדים. אני מאמינה כי רוב העובדים מעוניינים להשתייך לארגון חזק ומצליח וישמחו לתרום מעל ומעבר להגדרת תפקידם אם ידעו איך ויזכו להכרה ולהוקרה. כדי לרתום את העובד ליעדי הארגון ומטרותיו, על הארגון להביא לידיעת העובד מידע על האתגרים הניצבים בפני הארגון, על תכנית הפעולה העיקרית ועל הדרך הייחודית שבה מצופה העובד לתרום לאותה תכנית פעולה. בנוסף, על הארגון לייצר נורמות ארגוניות ברורות וחיוביות ולהקנות למנהלים כלים ניהוליים שמאפשרים משוב אמיתי ויכולת לתגמל (כספית או מילולית) על ביצוע מצוין. במקביל, צריך הארגון לייצר מנגנונים לאיסוף מידע מהשטח ולהעברתו להנהלה ולקבל משוב על שביעות הרצון של העובד מהארגון וממנהליו מתוך רצון לשפר ולהשתפר. כלים עיקריים שמאפשרים תקשורת בין הדרגים השונים בארגון הם: הערכת עובדים, עיתון עובדים, ימי הצדעה, רווחה, הדרכה, בניית צוותים וכו'.

Posted in תחומי התמחות.